Cambridge dieet: 10 vragen en antwoorden over het dieet!

Waarschijnlijk heb je er vast wel eens van gehoord. Wat weet je er van, dat is natuurlijk belangrijk omdat je eerst op de hoogte wilt zijn of afvallen met dit dieet bij jou past. Het Cambridge dieet is geen gecompliceerd dieet en daarom ook aantrekkelijk. Je kan er rap mee afvallen en lijkt de ideale bestrijder van jouw overgewicht. Nu kan het zijn dat je nog wel met een aantal vragen zit over het dieet. We hebben de 10 meest gestelde vragen over het dieet voor je onder elkaar gezet!

Laten we beginnen met het Cambridge dieet

Ok laten we van start gaan zodat je vermoedens worden bevestigd of vooroordelen worden ontkracht.

1. Waarom zal je snel afvallen met dit dieet?

Het zal met name zo zijn dat je zo weinig gaat eten, dat je hierdoor in een korte periode magistraal veel gaat afvallen. Er wordt met name gekeken naar de hoeveelheid. Vergis je alleen niet, jouw lichaam is veel gecompliceerder dan je denkt en met alleen bezig zijn met de hoeveelheden ben je er nog lang niet. Dit is wel hoe het Cambridge dieet in hoofdlijnen werkt.

2. Hoe gezond is het dieet voor je?

Tot het belachelijk aan toe calorieën gaan minderen is ongezond. Laat daar absoluut geen misverstand over bestaan. Je hebt deze voeding nodig! Nu zal je wel iets minder moeten eten dan je normaal doet, wil je afvallen. Dat moet je voor de duidelijkheid alleen zeer voorzichtig mee zijn en nooit zo weinig gaan eten dat je lichaam zwaar gaat protesteren. Cambridge 500 hanteert tot grote spijt wel de methode. Het is dan ook niet gezond voor je.

3. Wat mag je wel en wat niet?

Dit is een vraag waar jij je niet zoveel zorgen over hoeft te maken. Je gaat tijdens het lijnen Cambridge dieet producten gebruiken. Ze bepalen voor het grootste deel je voedingspatroon. Scheur een zakje open, leng het aan met water en je bent klaar om te gaan. Wat je niet mag zijn is iets anders eten dan het dieet voorschrijft. Wat zoveel betekent als geen eigen maaltijden of tussendoortjes toevoegen. De zakjes bestaat ook verder uit eiwitrijke voeding en geen koolhydraten. Dit is om de ketose vol op gang te houden, de bijrol die je helpt met jouw vetverbranding.

afvallen-zonder-moeite-met-het-cambridge-dieet

4. Hoe duur is het dieet?

Je mag aaneengesloten het dieet 3 tot 4 weken volgen, waarna je een pauze inlast. Dit zal wel zijn omdat het anders te veel vergt van je lichaam en de kans van slagen m.b.t. afvallen kleiner wordt. Na de pauze ga je weer verder, alles onder begeleiding van een consulent.

5. Is het dieet lastig, normaal of makkelijk?

Het is bij uitstek een van de moeilijkste diëten die je kunt doen. Het is niet altijd lekker, krijgt veel honger en kan ook nog irritante klachten krijgen tijdens het dieet. De optelsom is wel duidelijk denken wij.

6. Wat zijn de ervaringen met het Cambridge dieet?

Niet al te best, steeds meer mensen verliezen hun vertrouwen in het dieet. Toch wordt het nog veel gebruikt, dat zal met name komen door de snelle resultaten die je ermee kunt halen. Ook al zijn evengoed een hoop Cambridge dieet ervaringen van mensen die er snel mee afvallen, wij vinden ook met name de slechte resultaten een goede graadmeter om te kijken of het echt wel zo’n succes is. En dit aantal lijkt steeds meer te groeien helaas.

7. Zijn de dingen die mag eten lekker?

Dat is natuurlijk heel persoonlijk. Toch ben je niet gemaakt om alleen maar poedertjes, papjes , repen en soepjes te eten. Het kan in het begin wellicht lekker zijn, de kans is groot dat het je snel gaat vervelen.

8. Hoeveel ga je eten tijdens het afvallen?

Om je een idee te geven over hoe je het Cambridge dieet kunt volgen laten we je in onderstaande opsomming zien hoe het werkt:

  • Cambridge 500 (3 maaltijdvervangers per dag, totaal 500 calorieën)
  • Cambridge 800 (maximaal 800 calorieën per dag)
  • Cambridge 800+ (nog een extra normale maaltijd erbij)
  • Nieuwe Cambridge dieet (7 stappen waarbij je steeds een portie van iets mag toevoegen)

Het dieet is en blijft zich kenmerken door een minimale hoeveelheid calorieën die je per dag mag eten, wat niet de enige drijfveer zou moeten zijn.

9. Hoe lang mag je het dieet volgen?

Totaal zal je het dieet, met tussenpauzes, zolang volgen tot het gewicht dat jij wilt bereiken ook echt is gehaald. Meestal is dit niet langer dan een paar maanden. Afhankelijk van je begin en eindpunt!

10. Zijn er diëten die lijken op het Cambridge dieet?

De meeste crashdiëten lijken erop, maar niet allemaal op basis van maaltijdververvangers. Cambridge is er wel eentje in zijn soort. Door de aanpak maar ook tot de extreme uitvoering van het calorieën tellen. Er zijn maar weinig diëten te vinden die een instapmethode hebben van +/- 480 calorieën per dag.

Is het wat voor jou?

Ben je geschrokken of is het toch wel iets waar je oren naar hebt, laat het dan hieronder in de reacties weten!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *